Εφαρμοσμένη Οικονομική

Περιγραφή Μαθήματος:

Εισαγωγή των φοιτητών στις βασικές έννοιες της μικροοικονομικής με έμφαση στην κατασκευαστική βιομηχανία και ειδικότερα θέματα που σχετίζονται με τη ζήτηση και την προσφορά, τη συμπεριφορά του καταναλωτή, τη θεωρία παραγωγής και τη συμπεριφορά των επιχειρήσεων και τη λειτουργία των διαφόρων μορφών αγοράς καθώς και με τη μέτρηση της επίδοσης στην κατασκευαστική βιομηχανία. Εξοικείωση των φοιτητών με βασικούς λογιστικούς και χρηματοοικονομικούς όρους και έννοιες που θα αντιμετωπίσουν στο εργασιακό τους περιβάλλον.

Κεφάλαια Μαθήματος

# Τίτλος Διδακτέα Ύλη Ώρες
1 Εισαγωγή στο αντικείμενο του μαθήματος. Εισαγωγή στη μικροοικονομική θεωρία. Προσφορά και ζήτηση. Ισορροπία -Σχηματισμός τιμών. 2x3
2 Θεωρίες ζήτησης Συμπεριφορά καταναλωτή. Θεωρία απόλυτης χρησιμότητας, θεωρία τακτικής χρησιμότητας. Ισορροπία καταναλωτή. Ζήτηση στην κατασκευαστική βιομηχανία. 2x3
3 Θεωρία παραγωγής Συνάρτηση παραγωγής. Βραχυχρόνια, μακροχρόνια περίοδος. Νόμος φθινουσών αποδόσεων. Αποδόσεις κλίμακας. Προσφορά στην κατασκευαστική βιομηχανία. Πελάτες-Κατασκευαστικές επιχειρήσεις, υπεργολάβοι. Συμπράξεις. Τεχνικά έργα. Παραγωγή στο εργοτάξιο, παραγωγή εκτός εργοταξίου. 3
4 Θεωρία κόστους παραγωγής Κόστη επιχείρησης. Κόστη κατασκευαστικής επιχείρησης. 3
5 Χρηματοοικονομική λογιστική πληροφόρηση Χρηματοοικονομική (λογιστική) πληροφόρηση και χρησιμότητά της. Βασικές Λογιστικές Αρχές (Λογιστική ισότητα κλπ). Κοστολόγηση - μέθοδοι κοστολόγησης. Κύριες λογιστικές καταστάσεις: Κατάσταση Αποτελεσμάτων Χρήσης, Ισολογισμός, Κατάσταση Ταμειακών Ροών. 2x3
6 Μορφές αγοράς Τέλειος ανταγωνισμός, μονοπώλιο, μονοπωλιακός ανταγωνισμός, ολιγοπώλιο. Δομή της αγοράς στην κατασκευαστική βιομηχανία. 3x3
7 Αξιολόγηση της επίδοσης Αποδοτικότητα: Τεχνική αποδοτικότητα και αποδοτικότητα κατανομής. Αξιολόγηση επίδοσης κατασκευαστικών επιχειρήσεων και τεχνικών έργων: Πολυδιάστατη αξιολόγηση και ανάλυση μέσω αριθμοδεικτών. Μελέτη περίπτωσης. 2x3

Μαθησιακοί Στόχοι

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα γνωρίζουν τις βασικές έννοιες της μικροοικονομικής με έμφαση στην κατασκευαστική βιομηχανία και ειδικότερα θέματα που σχετίζονται με τη ζήτηση και την προσφορά, τη συμπεριφορά του καταναλωτή, τη θεωρία παραγωγής και τη συμπεριφορά των επιχειρήσεων και τη λειτουργία των διαφόρων μορφών αγοράς καθώς και με τη μέτρηση της επίδοσης στην κατασκευαστική βιομηχανία. Επίσης θα έχουν εξοικειωθεί με βασικούς χρηματοοικονομικούς όρους και έννοιες που θα αντιμετωπίσουν στο εργασιακό τους περιβάλλον.

Μέθοδοι και Μέσα Διδασκαλίας και Μάθησης

Μέθοδοι Διδασκαλίας Διαλέξεις στην τάξη. Επίλυση προβλημάτων στην τάξη. Συζήτηση περίπτωσης εφαρμογής (case study) στην τάξη.
Μέσα Διδασκαλίας Παρουσιάσεις διαφανειών και παρουσιάσεις στον Πίνακα.

Αξιολόγηση Επίδοσης

  • 100% Τελική γραπτή εξέταση