English

Ολοκληρωμένο Θέμα Υδραυλικού Σχεδιασμού

Περιγραφή Μαθήματος:

Ολοκληρωμένος σχεδιασμός ενός έργου, κατά προτίμηση υφιστάμενου, από ομάδες 5 φοιτητών/ομάδα. Το θέμα επιλέγεται ανάλογα με την κατεύθυνση των φοιτητών και επιβλέπεται από ένα μέλος ΔΕΠ, μέσω εβδομαδιαίων συναντήσεων οι οποίες αντικαθιστούν τη διδασκαλία. Στο πλαίσιο του ολοκληρωμένου θέματος μορφώνεται το έργο, μοντελοποιείται σε κατάλληλο λογισμικό Η/Υ ή σε συμβατικό μοντέλο υπολογισμών, διαστασιολογείται και παράγονται σχέδια, τεχνική έκθεση και τεύχη υπολογισμών.

  • Εξάμηνο 9
  • Ώρες διδασκαλίας 3

Απαιτούμενες Γνώσεις

Βασικές γνώσεις ανάλυσης και σχεδιασμού κατασκευών υδραυλικής κατεύθυνσης.

Κεφάλαια Μαθήματος

# Τίτλος Διδακτέα Ύλη Ώρες
1 Εισαγωγή Παρουσίαση δομής-διάρθρωση μαθήματος. Ορισμός ομάδων, επιλογή θέματος (από τράπεζα θεμάτων) και επιβλέποντος μέλους ΔΕΠ (1 ομάδα/μέλος ΔΕΠ, εάν απαιτείται υποστήριξη και από άλλο μέλος ΔΕΠ αυτό θα γίνεται με πρωτοβουλία του επιβλέποντος). 1Χ3=3
2 Διεξαγωγή θέματος Περιγραφή έργου. Διάταξη επιμέρους έργων, υγειονολογικοί υπολογισμοί (αν απαιτούνται), υδραυλική μελέτη, τεχνολογικές επιλογές. Υδραυλικοί και υγειονολογικοί υπολογισμοί με χρήση μοντέλου Η/Υ ή συμβατικών υπολογισμών. Διαστασιολόγηση. Διαμόρφωση γενικής διάταξης έργου. Τεχνική έκθεση. Τεύχος υπολογισμών. Σχέδια σε ηλεκτρονική μορφή. 11x3 = 33
3 Παρουσίαση Παρουσίαση θέματος σε PowerPoint 1Χ3=3

Μαθησιακοί Στόχοι

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  1. κατανοούν τα σύνθετα προβλήματα που προκύπτουν κατά το σχεδιασμό έργων πολιτικού μηχανικού
  2. υπολογίζουν και διαστασιολογούν όλα τα στάδια ενός υδραυλικού έργου,
  3. υπολογίζουν την υδραυλική μηκοτομή ενός υδραυλικού έργου,
  4. πραγματοποιούν την χωροθέτηση των έργων,
  5. διαστασιολογούν τον βασικό ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό (αν υπάρχει) και να κάνουν τεχνολογικές επιλογές,
  6. εφαρμόζουν δημιουργικά τις γνώσεις που έλαβαν από μαθήματα προηγούμενων εξαμήνων
  7. πραγματοποιούν το σχεδιασμό ενός πραγματικού έργου σε επίπεδο προκαταρκτικής μελέτης.

Μέθοδοι και Μέσα Διδασκαλίας και Μάθησης

Μέθοδοι Διδασκαλίας Εβδομαδιαίες συναντήσεις με το επιβλέπον μέλος ΔΕΠ σε σταθερή ημέρα και ώρα.
Μέσα διδασκαλίας Συναντήσεις με το επιβλέπον μέλος ΔΕΠ.
Χρήση ΗΥ και προγραμμάτων Ναι, ανάλογα με τον τύπο του έργου.
Θέματα (εργασίες και τεχνικές εκθέσεις) Ναι.
Παρουσιάσεις φοιτητών Ναι.

Αξιολόγηση Επίδοσης

  • Θέματα (εργασίες και τεχνικές εκθέσεις): 50%
  • Παρουσιάσεις φοιτητών: 50%